Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/coachjesper.se/public_html/wp-content/themes/Divi/includes/builder/functions.php on line 5753
Archives | Coach Jesper
Select Page
Så får du snyggare ben

Så får du snyggare ben

Skulle du vilja ha snyggare ben? Det finns några knep man kan använda för att få riktigt snygga ben. I den här artikeln ska vi dela med oss av dem. Så läs vidare om du är intresserad av att lära dig mer om hur du kan få riktigt vackra ben!

Träna

Det mest grundläggande för att få riktigt snygga ben är självklart att äta rätt och att träna. Genom att stärka dina muskler i benen blir också benen slankare och vackrare. Du kan exempelvis träna löpning eller spinning. Det är två träningsformer som är riktigt välgörande för benen. Dessutom är det riktigt kul! Föredrar du att träna ensam kan du välja löpning, föredrar du att träna tillsammans med andra kan ett spinningpass vara perfekt.

Klä dig rätt

Ett annat sätt att få benen att se snyggare ut, är att klä sig rätt. Det handlar om vilken typ av byxor du köper och hur bra de sitter på just dina ben. Det gäller att hitta byxor med helt rätt passform. Det kan kräva en del tid och efterforskningar för att hitta sådana byxor, men vill du har riktigt snygga ben är det förmodligen värt det!

Ta bort åderbråck

Har du åderbråck benen? Då är det läge att ta bort det. Som tur är finns det behandlingsmetoder för att ta bort åderbråck. Du kan också själv lindra dina besvär med hjälp av motion. Så där har du ytterligare en anledning att träna! Det kan till och med hjälpa att ta små korta pauser i vardagen. Om du exempelvis har ett stillasittande arbete på ett kontor, så bör du med jämna mellanrum ställa dig upp och röra på dig. Du kanske kan ta en promenad till kaffeautomaten eller gå ett par gånger upp och ned för trapporna.

Så påverkar sömnen din träning

Så påverkar sömnen din träning

Hur påverkar sömnen din träning? Faktum är att det är oerhört viktigt att få ordentligt med sömn för att också lyckas med träningen. Men hur hänger det här ihop? Den frågan ska vi fördjupa oss i här nedan, så läs vidare om du är intresserad av hur du kan maximera dina träningsresultat med hjälp av god sömn. Vi kommer också dela med oss av några tips till dig som har sömnproblem.

Sov gott för att prestera maximalt

Bara den som sovit riktigt gott på natten kan prestera maximalt på dagen. Har du sovit dåligt så vet du själv hur det känns dagen efter. Du är kanske hängig, trött eller allmänt nedstämd. Då presterar man inte maximalt! Nej, för att vara på topp behöver du lägga dig i tid och få sova gott hela natten. Först då kan du få ut så mycket som möjligt av din träning. För att få sin goda nattsömn gäller det att lägga sig i tid, ha en skön säng och att inte vara psykiskt stressad. Hos Bättre Nätter hittar du massor av varianter när det gäller sköna sängar, bland annat kontinentalsängar, bäddsoffor och dubbelsängar.

Din kropp behöver återhämtning

Om du tränar mycket behöver din kropp tid för att återhämta sig. Oavsett vad man tänker om träning så sliter det på kroppen, och för att kroppen ska ha tid att bygga upp muskler och återhämta sig behöver du vila. Den bästa och mest högkvalitativa vilan får du när du sover. Därför är det oerhört viktigt att sova gott om nätterna. Om du har sömnproblem bör du vända dig till en doktor eller annan expert som kan hjälpa dig att komma tillrätta med problemen. Det finns hjälp att få, så var inte pessimistisk även om du har sömnproblem – du är inte ensam om det.